Luna

Hejsan! I detta inlägg så tänker jag att jag ska skriva lite om min kanin Luna. Det kommer ett inlägg om varje djur, så kommer att komma upp fyra inlägg där jag beskriver mina pälsklingar.
 
Så detta är Luna, hon är en dvärgvädur på 2 år, hon är född 2015. Jag fick hem henne den 6 agusti, jag fick henne alltså inte som bebis, utan hennes tidigare ägare kunde inte ha kvar henne och då valde jag att köpa henne. Hennes tidigare ägare visste inte hennes födelsedatum så hon fick 27/7-15 utav mig då tidigare ägare bara visste att hon vart född 2015.
 
Hon är en jätte fin kanin! Men en mycket egen kanin, man får gärna klappa henne, men på hennes vilkor. Sen det värsta hon vet är att bli upplyft, och vara i famnen, men om kommer och klappar henne i hennes bur, så går det hur bra som helst, oftast. :)
Sen Luna är väldigt kräsen! Hon gillar inte maskrosblad,morot, färskt gräs, pellets osv. Utan det enda hon verkligen älskar är hö. Men sen hon kom hem till mig, så har hon smått och sakta börjat äta mer så nu är morot och isbergssallad något som går ner. :)
 
Hon vill gärna visa att det är hon som bestämmer  när hon och Hedwig får vara ute i hagen. hon märker revier och försöker lixom bestämma och visa Hedwig att hon är störst och vackrast. haha.
 
Så detta är denna lilla infon som jag har att berätta om min fina lilla Luna. Ni kanske vill veta hur hon fick sitt namn? För hon hette mysan sen innan, men jag bytte namn till Luna. Det är från Luna Lovegood från Harry Potter, för hennes patronus är en kanin så tyckte det passade super bra. Sen är jag en Harry Potter nörd så det gör saken ennu bättre! :)
 
 
 
 
Så nästa vecka kommer det ett inlägg om Hedwig, min andra kanin.
 
xoxo


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: