Welcome! Vem är jag?

Hej!
 
Jag har under en längre tid funderat över vilken bloggportal jag vill blogga ifrån och hur jag vill att mitt blogg upplägg ska se ut, och ja, äntligen är det bestämt! Så otroligt skönt, för jag är verkligen super nöjd med detta nu.
 
Men vem är jag då?
Jag heter Jasmine, och jag är 20 år. Jag bor i ett litet samhälle med min mamma och hennes man, och våra två hundar och mina två kaniner. Jag är en tjej med mycket energi. Jag är delvis arbetslös, men jobbar som vikarie inom barnomsorgen, så blir alltså inringd till jobb om det fattas personal. Så ibland blir det mycket jobb och ibland mindre, det varierar mycket. Jag läser även upp två betyg denna hösten via distans, så läser Engelska 6 på distans och då har jag en lektion i veckan bara för att man behöver det muntliga för betyg också, sen läser jag samhällskunskap 1a1 helt på distans. Detta är de två betyg som jag inte fick med mig från gymnasiet. Jag tog studen i Juni 2016.
Jag väger även några kilo mer än vad jag borde, så träning är något som jag försöker komma igång med men det är inte så lätt.
 
Ja vad mer finns det att berätta om?
Jag har som sagt 4 djur, två kaniner och två hundar, kaninerna heter Hedwig och Luna och är två dvärgvädurer, sen har jag två hundar som är blandning utav chihuahua och promeranian vid namn Elvis och Zlatan. Men tänkte att de ska få ett helt eget inlägg att presentera sig i. ;)
 
Min familj då, hur ser den ut?
Jag bor med min mamma och hennes man som sagt, sen har jag en biologisk storebror, sen har jag även en ingift syster och ingift bror. Min ingifta syster har två barn, två pojkar som jag kallar för kottarna och sen har min ingifta bror en tös, som jag kallar för kottelina. (Ifall de smeknamnen dyker upp så vet ni vilka det är)
Sen har jag min biologiska pappa och hans flickvän, dem träffar jag inte lika ofta men även på denna sidan har jag tre bonus syskon som jag mer eller mindre aldrig träffar.
Jag har en pojkvän sen två år tillbaka, han vill dock inte synas här, så han kommer kallas för N, sen har han även en dotter på snart 6 år som kommer kallas för lilla N. Jag har även en väldigt god relation till lilla N´s mamma och mammans pojkvän så jag är mycket hemma hos dem och umgås med dem.
 
Vad kommer jag skriva om då?
Främst min vardag, men sen kommer det även komma en del inlägg med bilder då jag fotograferar mycket med min canon eos 700D, sen kommer det komma inlägg om mina djur och även om kost och hälsa, och min vikt resa som kommer gå i omgångar på jättebra och jätte trögt. ;)
 
Men det var väl det jag hade att säga, undrar ni något så får ni jätte gärna fråga i kommentarerna, ifall jag glömt att nämna något. :)
 
 
Kram på er! :*
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: